Praktisk information

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi henstiller til, at tidsbestilling foregår via telefon eller via tidsbestillingsmodulet under menu punktet TIDSBESTILLING (på forsiden)

 

Telefonkonsultationer og telefonisk kontakt i øvrigt 

Vær opmærksom på at det primære telefonnummer du skal bruge for at ringe til os er 38288619. I vagtperioder oplyser vi om andre numre, men de bliver kun besvaret, hvis de bliver nævnt på vores telefonsvarer den dag, hvor du kontakter klinikken.

Telefontiden er opdelt:
- Mellem 8-9 træffer du en læge ved telefonen, dette er beregnet til akut opstået sygdom, til anmodning om sygebesøg, til svarafgivelse efter aftale eller hvis du ønsker medicin, som du ikke får vanligt.

- Mellem 9-12, træffes sygeplejersken ved telefonen, dette tidsrum er beregnet til tidsbestilling, medicin bestilling og almindelige spørgsmål.

Ved almindelig tidsbestilling, er det muligt at ønske tid hos en af lægerne, ved akut opstået sygdom tilses patienten af den læge, der har bedst tid .

 


E-kommunikation

E-kommunikation, tidsbestilling og receptbestilling via hjemmesiden er kun muligt, efter første lægekonsultation i klinikken.

Første gang skal man oprette sig som bruger via hjemmesiden og derefter vente på, at man modtager en godkendelse  (typisk tager det få dage - det kan tage længere tid i ferieperioder).

Konsultationer bestilt via hjemmesiden bliver ELLERS NORMALT automatisk godkendt af systemet. Af og til kan der være grund til at afvise tiden, og/eller der kan være brug for supplerende spørgsmål. Dette vil fremgå af mails fra klinikken. Det er derfor vigtigt at brugeren selv holder øje med eventuelle efterfølgende mails.

Visse E-tidsbestillinger vil altid blive afvist, så snart vi opdager dem:

  • Tid til rutine undersøgelser af børn og gravide.
  • Tid til udfærdigelse af attester, inkl. kørekortsattester
  • Visse typer af konsultationer om øjenproblemer, eller øre/næse/hals-problemer, som bør ses af de relevante speciallæger (det kræver ikke en henvisning fra egen læge)
  • Tid til oplægning eller skift af spiral

I øvrigt kan man bruge App'en "Min læge" for at skrive E-mails til os. Det skal være den app der er udviklet af PLO (Praktiserende Læges Organisation).

E-mail konsultationer, må ikke bruges til akutte/hastende problemstillinger, da der kan gå op til 5 hverdage, før de besvares (især i meget travle perioder). Vær dog opmærksom på, at Anne Holm kan være længere om at besvare en E-mail, da hun typisk kun arbejder en dag om ugen.

 


Svar på prøver

OBS! VI OPFORDRER PATIENTERNE TIL AT HUSKE AT RINGE ELLER SKRIVE TIL KLINIKKEN FOR AT FÅ SVAR PÅ DE PRØVER VI BESTILLER: Så er vi sikre på at der bliver fulgt op på unormale prøvesvar, og vi fanger fejlen, hvis svaret slet ikke bliver modtaget i klinikken.